Friday, March 13, 2009

KL Hujan Lagi

KL hujan lagi...aku keluar macam biasa...
Di Tiroi sudah melebat air hujan...
Takde mood aku untuk menalaah...
Langsung lelapkan mata adalah terbaik...
Tiada orang berpusu di tren hari ini...
Tiada sesak nafas atau berhimpit pinggang dan punggung...
Mungkin basah di tengah jalan...
Atau melewatkan masa dek sejuk air hujan...
Si isteri memeluk rapat..
"abg tak payahlah pergi kerja hari ni"

KL hujan lagi...aku berjalan seperti biasa ...
Bank Negara ke Sogo masih jauh...
hujan melimpah rahmat pada baju dan seluar Alain Delon ku...
Pelik tapi benar...
semua manusia berpayung...pink, biru air laut,coklat dan kelabu tahi anjing...
aku?
tiada daun keladi atau daun pisang menutup kepala...
bagai tuhan..semua yang lain tahu hari akan hujan barangkali...
aku teringat kata-kata lama...
sediakan payung sebelum hujan...

1 comment:

~ ♥YDa NaTasY♥ ~ said...

kahkahkah..bestla criter ni
wat lawakla..
sediakan payung sebelum hujan..

part yg paling best
wife kata takyah gi kije..
tak terpedaya..terus je gi kije..
bagus..kalo hubby ayda
tido balik tarik selimut