Tuesday, March 10, 2009

Aku perlu pendapat korang-Nasib Si Penchuri

Tadi masa aku tengah basuh pinggan lepas sarapan, kakak kat ofis ni bagitau aku yang dia risau pasal kejadian pecah kereta yang berleluasa semenjak dua menjak nih.Minggu lepas sahaja da lebih dari 5 buah kereta kena pecah kat depan, tepi dan belakang ofis aku.Yea...memang merisaukan.Ade ke patut penchuri tu boleh pulak pecah kereta pastu bila kena kejar siap leh lambai2 tangan lagi sebelum lari...kan kureng ajar namanya...Jadi si Kak Faziyah ni tanya aku..."Apa la yang budak2 lelaki akan buat kalau dapat tangkap mamat tu ek?" So apa yang anda rasa patut kitorang buat kat mamat tu sebelum serah kat polis? :

  1. Ikat dia dan letak kerengga kat badan dia?
  2. Londehkan baju dan seluar ( kecuali boxer) pastu panggil budak ofis pompuan dan adakan sessi photoshoot?
  3. Dera or ragging dia macam kena dera ngan senior kat sekolah dulu?
  4. Atau anda ade cadangan lain?

3 comments:

Anonymous said...

biasa.. pencuri or peragut or penyamun cam tuh.. mmg kena belasah sampai lembik baru laa nak anto ke polis...

pernah tengok tragedi nih... mmg hancur laa penyamun tuh... seraaammmmmm

matahati said...

iye ke...baru arini ada 1 lagi kete rexton plak kena pecah...ish..tak abis aku menulis kena pecah lagi..kan kureng ajor nama nya...

~ ♥YDa NaTasY♥ ~ said...

Alhamdulillah la..
sekarang dah ada guard jaga
tp biler jaga depan..
pecah kereta lak kat blkg
bukannyer pencuri kereta tu
dpt apa pun..
Bagus la kalo,belasah pencuri tu
depan dak2 ofis..
baru anta ke Balai Polis