Tuesday, June 16, 2009

Wajah-wajah

Dah lama sangat aku tak tulis entri..sibuk pun ya jugak...banyak sangat benda lain sampai tak ingat kat blog suka hati aku ni...macam biasa dalam bas Metro 41..sambil layan Hot Fm...masa bas 41 stop kat Chow Kit...ramai mat Indon..Minah Indon...minah melayu...amoi chantik...nenek tua dan bungkusan plastiknya...aku tengok sorang-sorang..macam2 perasaan yang aku rasa aku dapat tengok..ada yang tengah maki hamun sebab bas lambat...ada pulak yang berharap bas cepat datang so diorang tak kena marah sebab dah sebulan lebih punch card kaler merah...ade pulak yang berharap bas tak sampai2..so boleh la diorang bagi alasan pada awek diorang untuk cancel kan dating sebabnya duit dalam poket dah makin susut...ada pulak yang baru first time nak gunakan bas sebab selama ni asyik naik kerete..tapi sebab kereta masuk bengkel..terpaksalah belajar cara nak naik bas...banyak lagi sebenarnya wajah-wajah manusia yang aku lihat bila naik bas ni...itulah kesimpulan kehidupan ni...kena ikut waktu...kena terima transformasi...perubahan...hijrah diri...pasti yang kita harapkan adalah kepada perubahan yang lebih baik...InsyaAllah

No comments: