Monday, June 22, 2009

Kecantikan sebuah kehidupan

Tadi sewaktu menunggu bas Metro dipenuhi penumpang..Tetiba je ade suara perempuan menjerit..kuat pulak tu...semua orang kat dalam bas toleh kat luar...hahahha..semua orang tersenyum..termasuk aku...aku ingat ada orang kena ragut ke..tak pun kena raba ke..ek?ade ke orang nak meraba pagi-pagi buta?ekekke...biasalah area Central Market tu...memang dah terkenal area 'hitam'...berbalik pada jeritan tadi...rupanya seorang driver perempuan Bus Metro di usik oleh sorang konduktor lelaki dengan seekor ular getah..adoii...kalau aku pun..mau tak nye melompat..tapi takde la menjerit kot...hee...abis semua kuih kat tangan driver tu dia campak pada mamat konduktor tu...nasib baik tak dia siram dengan Milo Ais yang ada kat tangan dia gak..hmmm..isn't life beautiful?...tengok orang tersenyum di sakat rakan pagi-pagi...sampaikan semua orang kat area Central Market pun berhenti dan menoleh...orang dalam bas...tepi bas...atas bas...belakang bas...hmm...aku terpikir kalau drive hari isnin pasti sakit hati dan sakit kaki..tapi sejak aku ditakdirkan naik bas...banyak masa aku dihabiskan di jalan-jalan sesak..kotor...penuh manusia...tapi banyak cerita dan pentas yang aku lalui..pernahkah korang terpikir ada ibu yang sanggup menukar diapers anaknya di tengah2 koridor kat Chow Kit?itulah realiti...Alhamdulillah...syukurlah dengan apa yang kita ada...mungkin kita rasa orang yang bawa Honda Stream atau Toyota Wish tu happy..tapi sebenarnya pening memikirkan projek-projek dan kerja-kerja di pejabat yang tak pernah habis...dah..aku nak buat kerja...kerja yang melambak-lambak...calosss

1 comment:

shah said...

yea life's so beautiful
can i get some? :)