Monday, April 13, 2009

Aku dan Bas 174

Pagi tadi macam biasa...Bas 174 sampi dulu kat Sogo...tak sesak...driver pun tua dah..bawak macam orang tua..slow...tapi yang slow tu aku suka...hahah..Sampai kat Sekolah Pendidikan Khas Jalan Batu, bas berhenti lagi.Abang trafik tahan lagi.Apa istimewa Jalan Sultan Ismail daripada Jalan Batu?Kenapa nak tahan kami lama-lama...aku tengok jam di tangan...lewat lagi kalau macam ni...Hmmm...Sekonyong..aku terpandang mamat pejalan kaki...meyusuri siar kaki sambil membaca sebuah buku...Huish...khusyuk gile mamat tu aku tengok...lansung tak peduli kami yang tengah menghadap jem KL..dari raut pakaian macam orang tak berapa cukup ( atau aku yang prejudis)...haha...persoalan:

Adakah dia orang gila?
Adakah dia orang gila membaca?
Adakah dia orang gila yang membaca?
Adakah kita yang gila sebab tak suka membaca?

Membaca bukan budaya Rakyat Malaysia...Oleh itu siapa membaca ketika berjalan akan dianggap GILA...moralnya...marilah membudayakan membaca...

No comments: