Friday, December 19, 2008

Kisah Komuter #04- Kami Cuma Nak Tolong


minta duit kalu mahu hidup....
begitulah ayat kalau dah nak kena pow dengan along...
so sebelum kena pow...
baik kita lari...
urghhh...
itulah ekspresi di pagi-pagi dalam tren...
bila aku baca the sun...
surat khabar yang percuma di edarkan di seluruh malaysia...
aku pelik kenapa boleh buat percuma...
fotografer dia bergaji ke?
editor nye dibayar ke atas buah fikiran nya?
yang tolong distribute tu nak makan apa hujung bulan...
tapi tak kisahlah...
tan sri vincent tan tetap kaya jugak...
tapi cite yang menarik di sini...
bukanlah pasal vincent tan...
tapi pasal pengambil alihan IJN oleh Sime Darby...
hmm...
belum pape lagi aku dah boleh agak ape yang akan terjadi lepas ni...
bil meningkat...doktor akan bergaji lebih tinggi...
ramai nurse yang akan minta kenaikan gaji...
security kat hospital pun boleh pakai Honda City baru...
tapi macam mana dengan orang yang sakit...
makin bertambah sakit...
yang sakit akan berpantang lebih dari biasa...
takut kena bayar bil yang tinggi...
sedara mara pun dah tak nak datang melawat...
sebab nak kena bayar petak parking yang mahal...
so aku pun tak nak pening kelapa sangat...
baik aku teruskan dengan bacaan aku...
Jim Thompson : The Unsloved Mystery by Willian Warren.



No comments: