Thursday, November 06, 2008

angan,mimpi atau impian...

Setelah sekian lama tidak menonton J-Drama...
Akhirnya aku diperkenalkan kepada Drama Rookies...
Secara kesimpulan cerita ini mengisahkan tentang impian...
Impian seorang 'senpai' yang mahu melihat anak didiknya...
berpegang pada impian besar mereka untuk berjaya...
secara dasarnya..seseorang itu haruslah mempunyai impian...
dan angan untuk mula menjadi seorang yang berjaya...
tanpa angan..impian tidak manjadi nyata..

Lantas aku meng'download' lagu Ozzy Osbourne..
bertajuk Dreamer... yang pernah menjadi pujaan sewaktu bekerja di luar negara dulu...
tapi aku tak sempat membaca liriknya untuk aku fahami maksud ketika aku menulis entri ini...
yang lebih penting adalah...
kita harus terus mengimpikan sesuatu impian itu..kerana..
aku percaya impian tidak akan datang tanpa anganan..
pada aku..
anganan itu sudah cukup memulakan langkah bagi sesuatu impian itu..

langsung teringat aku pada ketika tahun 2006...
sewaktu aku dalam tahun peperiksaan...
ketika sedang duduk2 dengan teman di dewan asrama....
ketika majlis penganugerahan pelajar terbaik peperiksaan tahun sebelumnya..
lantas teman ku berkata..
"aku akan pastikan aku mendapat gred bagus untuk kali ini"
"barulah aku boleh berbangga dengan abang dan kakak ku "
"aku akan mengajak mereka semua sewaktu aku menerima penganugerahan ini tahun depan"

aku tersenyum gembira di atas impian teman ku itu..
mengiyakan sahaja sambil melontar pandanganku pada pentas semula...
aku terus tersengih sambil berkhayal..
membayangkan aku lah yang berjalan di atas pentas ketika itu..
seolah-olah sedang menerima anugerah sebagai pelajar terbaik asrama...
hmm...memang indah khayalan itu..ianya seolah-olah benar..

benarlah apa yang dikatakan oleh Kawato...
"flourish your dream"
sesunguhnya aku telah menjadi pelajar terbaik asrama ketika tahun 2007 itu...
dengan apa yang aku bayangkan menjadi nyata..

*sigh
aku percaya pada Dreams...
Aku adalah seorang Dreamer...

1 comment:

Anonymous said...

impian tidak pernah sinonim dgn mustahil.
cuma perlu percaya.
dan tidak mempersenda impian org lain.

:)